ظریف گرافیک

طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر و کاتالوگ

ظریف گرافیک

طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر و کاتالوگ

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

امروزه یکی از مسائل بسیار مهم در بازاریابی الکترونیکی و همچنین بهینه سازی سایت توجه به سئو می باشد. برای دانستن اهمیت سئو و اینکه چرا تا این حد به آن توجه شده است کافی است عبارت یا مطلبی که می خواهید درباره ی آن بیشتر بدانید را در گوگل جستجو کنید. به محض اینکه شما عبارت مورد نظر خود را وارد می کنید و enter میزنید لیستی از سایت هایی که مطالبی مرتبط با موضوع شما دارند نمایش داده می شوند. همه ی ما برحسب اتفاق بر روی اولین سایت ها در این لیست کلیک می کنیم و وارد سایت شده و مطالب آن را مطالعه می کنیم و گاه از آن سایت خرید می کنیم و غیره. می دانید چرا برخی از سایت ها در اول لیست گوگل قرار می گیرند؟ بله. درست حدس زدید. این همان کاری است که متخصصین سئو انجام می دهند. سایت را بهینه می کنند و باعث می شوند تا بر اساس الگوریتم های گوگل در ابتدای لیست آن قرار گیرند.

یکی از مهم ترین عوامل در سئو امروزه تولید محتوا می باشد. محتوا نویسی به صورت بهینه برای سایت می تواند امتیاز و اعتبار آن را تا حد زیادی افزایش دهد، پس نوشتن درست مطالب اهمیت بالایی دارد و باید اصول آن را فرا بگیرید و از اشتباهات رایجی که یک محتوانویس ممکن است دچار آن شود جلوگیری کنید. در ادامه برخی از نکات مهم در محتوا نویسی را بیان خواهیم کرد.

محتوانویسی و فوت و فن آن

محتوانویسی یک هنر می باشد و شما باید بتوانید مطالبی را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید که بتوانند برای شما اعتبار کسب کنند. این مطالب ویژگی هایی دارند که عبارتند از:

  • قبل از شروع به نوشتن باید هدف و موضوع اصلی سایت یا وبلاگ خود را تعیین کنید. در چه زمینه ای قصد دارید محتوا تولید کنید؟ مخاطبین شما چه گروه و چه قشری هستند؟
  • با دانستن هدف سایت باید با اندکی جستجو در سایت های رقیب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری تان را مشخص کنید. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در الگوریتم های گوگل بر عهده دارند.
  • سعی کنید تمام ایده های نابی که برای موضوعات مختلف به ذهنتان می رسد را لیست کنید. برای اینکار کمی در سایر سایت ها جستجو کنید. چون هنوز در ابتدای راه هستید از موضوعات سایت های رقیب می توانید استفاده کنید. البته تاکید می کنیم شما تنها موضوع را از آنجا انتخاب کنید و سعی کنید محتوای تولیدی بقیه را بهبود دهید. شما باید کاری کنید که خواننده از بین بقیه سایتها به سمت شما جذب شود. یعنی شما باید یک تفاوت با دیگران داشته باشید که بتوانید در یک لیست بهتر بدرخشید.
  • تا اینجا کلمات کلیدی و موضوع مشخص شده است. حال شروع به نوشتن کنید. اما در نوشتن ابتدا به عنوان مطلب دقت کنید. عنوان بخش بسیار با اهمیتی برای گوگل می باشد. سعی کنید کلمات کلیدی را در عنوان محتوا قرار دهید.
  • اولین کلمه از عنوان محتوا بهتر است یکی از کلمات کلیدی سایت باشد. عنوان مطابتان باید جذاب و متفاوت با بقیه باشد. پس وقت کافی برای انتخاب عنوان مناسب اختصاص دهید.
  • سعی کنید به مخاطب مطالب فکر کنید. ببینید بیشتر به دنبال چه چیزهایی می باشند. سوالاتی که ممکن است در مورد موضوع سایت شما در ذهن یک کاربر وجود داشته باشد چیست؟ شما اگر بتوانید همگام با درخواست های کاربران مختلف پیش بروید و محتوا تولید کنید از جایگاه خوبی در لیست گوگل برخوردار خواهید بود.
  • اگر در مورد یک موضوع قصد دارید محتوا تولید کنید، سعی کنید در چند مقاله به آن بپردازید و بین آن ها لینک ایجاد کنید. برای مثال در سایت ظریف گرافیک چندین مقاله در مورد طراحی لوگو حرفه ای داریم. در اولین مقاله اصول طراحی لوگو و در دیگری تفاوت انواع لوگو و چند مقاله در مورد مفاهیم پنهان لوگوهای داخلی و خارجی و بین تمام اینها لینک برقرار کرده ایم. لینک دهی بین صفحات باعث می شود گوگل صفحات سایتتان را همیشه در لیست خود داشته باشد و با گذشت زمان برخی از صفحاتتان را به عنوان صفحاتی که خوانده نشده اند کنار نگذارد.
  • تعداد کلمات به کار رفته در مقالات اهمیت بسیار بالایی دارد. تعداد کلمات اگر کمتر از 500 باشد گوگل شما را جریمه خواهد کرد. بهتر است کلمات بین 1000 تا 2000 باشد.
  • از تصاویر جذاب در مقالات استفاده کنید. مقالاتی که تنها متن داشته باشند باعث خستگی کاربر شده و زمان کمی را در سایت شما سپری خواهند کرد و این نتیجه ی خوبی برای امتیاز شما در گوگل نخواهد داشت.

 

  •   چیزی برخلاف دیگران بنویسید. اگر همیشه در مورد مزایای یک موضوع در سایت های مختلف می نویسند شما سعی کنید از بدی ها و کاستی های آن موضوع بنویسید.
  • سایر مقالات مرتبط با موضوع تان را در کنار صفحه ی وبلاگ دسته بندی کنید. این امر باعث می شود کاربر به سایر مقالات نیز دسترسی داشته باشد و به سمت آن ها جذب شود.
  • در طول کار و در لابه لای محتوانویسی سعی کنید خودتان را معرفی کنید و کمی در مورد خدمات مختلف سایت و گروه تان توضیح دهید. این کار باعث می شود مخاطب با شما احساس نزدیکی کند و ارتباط بهتری با سایت شما برقرار خواهد کرد.
  • اگر از مطالب سایر رقبا  و سایت ها استفاده می کنید حتما منبع را ذکر کنید و به منبع اصلی لینک دهید.
  • در سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی لینک مطالب و محتوای تولیدی خود را قرار دهید. این کار باعث می شود کاربران بیشتری به سمت سایت شما جذب شوند.
  • اگر در مورد یک موضوع خاص محتوا می نویسید بهتر است به جزئیات آن موضوع بپردازید. این کار باعث می شود شما در آن حوزه متخصص به نظر برسید و کاربران بهتر به سایت شما و موضوعاتتان اعتماد می کننید.
  • در توضیحات کوتاه مقالات متاتگ ها را بدرستی استفاده کنید.
  • محتوای خود را بعد از نوشتن به دقت بررسی کنید. علائم نگارشی را بدرستی استفاده کنید. غلط املایی و اشکالات تایپی را به صفر برسانید.
  • مطالبی که در بالا به آنها اشاره کردیم تعدادی از اصول مهم در محتوانویسی بودند که با رعایت آن ها می توانید رتبه ی سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. اگر نمی توانید به خوبی محتوا تولید کنید از متخصصین این کار کمک بگیرید و آن ها را استخدام کنید. استخدام یک محتوانویس هزینه نیست. چون با یک محتوای صحیح شما می توانید اعتبار بسیار خوبی برای سایت خود بدست آورید

مطالب بیشتر در مورد اصول تولید محتوا و سئو را میتوانید در سایت طراحی گرافیک طراحی بسته بندی و تولید محتوا و سئو ظریف گرافیک مشاهده کنید

 

 

ازاصلی ترین نقش هایی است که در طراحی بحساب می اید . در مواقعی به دلیل نادیده گرفته شدن این اصول طراحی تجربه کاربری با شکست روبرو خواهد شد . نکاتی را برای موفقیت در زمینه UX یا طراحی تجربه کاربری باید دانست از جمله :

تحقیق در طراحی تجربه کاربری را از قلم نیاندازید

از مهم ترین کارهایی که قبل از شروع طراحی تجربه کاربری باید مد نظر قرار داد تحقیق و پرس و جو است . در ابتدای پروژه باید از نیاز سلایق و خواسته مشتری اطلاع کامل بیابیم هز آنچه از خواسته های مشتری را بیشتر برآورده سازیم خروجی موفق تر و رضایت بیشتری از مشتری خواهیم داشت .

 

 

طراحی ux

طراحی تجربه کاربری یک فرایند تکراریست

در این زمینه برای رسیدن به موفقیت کامل باید سه گام تحقیق ، طراحی و تست را به درستی بردارید . با هر بار تکرار این روند می توان نقص های موجود در پروژه را رفع نمایید در این صورت خروجی تجربه کاربری نتایج بهتری را به بار خواهد اورد .

 

 

پروسه طراحی تجربه کاربری برای هر محصول و خدمات یونیک است

برای هر پروزه می توان ایده ها و طراحی های خلاقانه و نویی را عرضه کرد در بهترین حالت نباید راه و روشی که در پروژه های قبلی داشته ایم در پروژه های جدید پیاده شوند . طراحی تجربه کاربری باید خاص باشد و برای هر پروژه کاری جدید و نو عرضه گردد .

 

 

حتما طراحی تجربه کاربری را تست نمایید

طراحی تجربه کاربری بدون تست کاملا بی معنی بوده . همانطور که در مورد قبل ذکر شد در فرایند تکرار طراحی تجربه کاربری ما میتوانیم نواقص  کار را رفع نماییم و هرچه میزان تایمی که برای تست و رفع عیب یک طرح صرف شود مسلما نتیجه و بازخورد بهتری را خواهید داشت . در این زمینه باید صبور باشید چون در مرحله تست باید بیشترین زمان صرف شود .

 

 

طراحی تجربه کاربری ظریف گرافیک

اهمیت طراحی تجربه کاربری در مقابل قابلیت استفاده

هرچند قابلیت استفاده از اهمیت زیادی برخوردار است اما در مقابل اهمیت طراحی تجربه کاربری اهمیت بالاتری دارد . ممکن است محصولی تولید و توزیعشود و مورد استفاده کاربران و مشتریان قرار گیرد اما اهمیت طراحی تجربه کاربری بدین خاطر است که کاربر از شکل ظاهر ، طراحی یک محصول حس خوبی داشته باشد .به طوری که در حین کار با محصول شگفت زده شود  و وااااو این یک محصول فوق العاده است را بگوید .

 

 

مواردی که در مطلب فوق توضیح داده شد باید در طراحی تجربه کاربری رعایت گردند . هر اندازه از این بخش کار به دانش بستگی دارد اما مهم تر از آن تجربه کاری است .

برای دست یافتن به موفقیت در طراحی سایت ، لوگو و طراحی بسته بندی داشتن طراحی تجربه کاربری فوق العاده، ظریف گرافیک در کنار شماست.

 

 

 

تفاوتی ندارد که طراحی گرافیگ در چه زمینه ای به کار گرفته می شود، طراحی عناصر تبلیغاتی یا طراحی پوستر، در هر صورت طراحی بدون معنا و مفهوم کار بیهوده ای می باشد. طراحی پوستر خانه کودکان پروانه ای یا ای بی، که برای کمپین هر گل یک آرزو توسط تیم ظریف گرافیک طراحی شده است، معنا و مفهم بسیار جالبی را در دل خود جای داده که در ادامه بررسی خواهیم نمود.
هزینه ی بالای درمان و نگهداری از کودکان پروانه ای یکی از بزرگترین و مهم ترین مسائل موجود می باشد. به منظور کمک رسانی مردم و سهیم شدن در این درد بزرگ، مسئولین خانه کودکان ای بی تصمیم گرفتن تا طرحی را به نام "شاخه گلی برای پروانه باش" اجرا کردند. طراحی پوستر این کمپین توسط تیم ظریف گرافیک انجام شده که معنای خاصی را در دل خودش قرار داده است. 
کمپین "شاخه گلی برای پروانه باش" به این صورت هست که با خرید هر فرد از گل های مخصوص این کمپین، مبلغ دریافتی برای هزینه ی کودکان ای بی در نظر گرفته میشود. 

خانه کودکان ای بیمفهوم طراحی پوستر انجام شده برای کمپین در خت آرزوها

برای این کمپین دو پوستر توسط ظریف گرافیک طراحی شد که هر یک معنای خاصی دارند. طراحی پوستر اولیه که برای این کمپین انجام شده است، کودک مبتلا به ای بی را نشان می دهد که باندهای سفید از پای وی در حال باز شدن هستند و شاخه گلی که نشان دهنده ی آرزوها هست، با خرید هر شاخه از این گل ها، آرزوی یک کودک برآورده خواهد شد
پوستر دوم شامل دو بخش کودک و درخت گل می باشد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، درخت سرشار از گل هایی می باشد که هر یک نشانه ی یک آرزو است. با خرید هر گل، باندهای دست و پای کودک باز میشد و آرزوهای کوچک کودکان برآورده می شود.

طراحی پوستر خانه کودکان پروانه ای
 

در حالت کلی می توان گفت، طراحی پوستر انجام شده برای این کمپین سعی در نشان دادن تعالی و تلفیق امید به زندگی بهتر برای کودکان پروانه ای شده است. طرح بدست آمده در خروجی کار، نشان دهنده ی هدف اصلی کمپین می باشد و تیم طراحی گرافیک ظریف گرافیک با تلفیق دانش، هنر و تجربه گام خوبی را در این زمینه برداشته است
تیم طراحی ظریف گرافیک ، خدمات دیگری را نیز را ارائه می دهد که عبارتند از: 

 

  • طراحی بسته بندی
  • طراحی هویت بصری و طراحی لوگو
  • طراحی پوستر
  • طراحی سایت
  • تولید محتوای سئو محور

برای آشایی با تیم ظریف گرافیک و مشاهده ی نمونه کارهای آن می توانید به سایت ظریف گرافیک مراجعه نمایید